2015. december 21.

8 tanártípus / suli

book, indie, and life kép



8 i d e g ö l ő tanártípus

1 # aki soha az égben nem javítja ki a három mondatos dolgozatokat (sem)
*egy héttel a dolgozat után*
- Tanárnő kérem, ki tetszett javítani a dolgozatokat?
- Nem.
*két héttel a dolgozat után*
- Tanárnő kérem, ööö, ki tetszett javítani a dolgozatokat?
- Nem.
*három héttel a dolgozat után*
- Tanárnő, esetleg, öhm, netán kijavította már a dolgozatokat?
- Nem ti vagytok az egyetlen osztályom, és sok dolgozatom van még. És pont, hogy nem a tietekkel fogom kezdeni!
(ehhez azt hiszem nincs is mit fűznöm)
2 # ha neki baja van, mindenkinek baja van
Ha valami nyűge van, ha meghalt valakije, ha későn kelt, ha megkarmolta a cicája, és ideges... szóval, akkor jobban teszi az osztály, hogy inkább szépen csöndben figyeli az órát mint a kisangyal különben a tanár egy házisárkánnyá változik. (ha még nem lenne az)
3 # te béna te hülye te úristen
Minden iskolában van egy tanár, aki szidja, becsmérli a diákot a potenciális tudása miatt. Ha például kérdez egy egyenletet, és nem jön válasz, akkor kiröhögi, és a képébe mondja, hogy jó béna. A vicces ebben az, hogy a tanításnak az a lényege, hogy segítse a gyereket, hogy tanulhasson tőle, és hogy kijavítsa a hibáidat. Értitek, no. 
4 # oké gyerekek, röpdolgozat
Akármikor (értsd, vulkánkitöréskor, szüléskor, terrortámadáskor, cunamikor, szünetben) is írat dolgozatot, röpi néven. A röpi nálam egy max 5 kérdéses kis ,,röppentyű", kicsi lapon kicsi, hörcsögkaki méretű dolgozat. De sajnos a tanároknál ez egy négy lapos, nehéz rajzolásos/írásos izé, amit inkább témazárónak neveznénk.
5 # semmire nem válaszolok kedvesen, hahahaha
Bármit kérdezünk, nem jön rá rendes válasz. Például megkérdezhetjük, hanyadik óra van, a válasz az:,, te is tudhatnád, vezesd rendesebben a füzeted". De most komolyan. Ki ír a füzetébe dátumokat vagy óraszámokat? KI? KI?! *tücsökcsiripelés*
6 # te vagy a legjobb tanítványom
Másnéven az illúzióromboló tanár. Folyton azt választja ki a legbecsesebb tanítványának, aki a legjobban tanul, ami azért is mókás, mert ebből pár osztályharcocska szokott keletkezni, és tök jó, ha a tanár szítja ezt, nem?
7 # jaj Tamás bácsi te kis huncut
Ezt sajnos élőben is megtapasztalhattam számtalanszor, hogy egy tanár, RÁMÁSZIK A MÁSIKRA, nyomul rá, meg szóval, értitek, etye-petye, rózsa, meg minden huncutság. Tegyük azt is hozzá még egy kis sokk-ként, hogy a diákok szeme előtt. (képzeld el, hogy az igazgatód az énektanároddal csintalankodik...na ugye!)
8 # a tárgyhoz semmit nem értő
,,Jól van gyerekek ma ezt vesszük, ezt a ... ööö... Dani mit is? Ahaa, szóval azt igen. Erről azt kell tudni, hogy ez régen történt, nagyooooon rég. Oké vége az órának gyerekek, jó szünetet!"
book, vintage, and bed kép

[]][][][][][][][][][][][][][][][][][][][]


Remélem viccesre sikeredett ez a tanártípusos kis bejegyzés. 
Ha tetszett, nyugodtan válaszoljatok válaszban a következő kérdésekre:
1) Valamelyik típus előfordul a te sulidban is?
2) Szerinted melyik a legőrültebb tanártípus?
3) Neked melyik típus volt a kedvenced?

PUSZIK:

Mira Coelt

4 megjegyzés:


  1. Szia! :)

    Nekem tetszett ez a kis cikk, érdekes és szórakoztató volt. Nos, körülbelül az összes típus előfordult gimiben, de egyetemen szerencsére más a helyzet.
    Itt csak a 2. és a 6. típus fordult elő. Pofára osztályozás pipa, kiskedvenc pipa. De azt is tegyük hozzá, hogy megvan az oka rá a tanárnak... Olyat választ "kedvencének", akin látja, hogy érdeklődik és szeret bejárni órákra, SŐT, még készül is. Nos, én ilyen vagyok. Kb. mindenki pikkel arra a tanárra, és furán néznek rá, amiért engem kedvel, sőt, rám is, mert én is őt. Pedig ennek az az oka, hogy én tanulok... De az viszont nem túl jogos, hogy ki is mutatja az ellenszenvét. De azért megértem, na.

    Számomra a legutáltabb tanártípus a személyeskedő tanár. Aki azért nem ad jó jegyet, mert nem bír téged. Illetve az, aki következetlen, szórakozott. Na, egyetemen ilyen is van. Belekezd az anyagba, beszél, beszél, aztán hirtelen, minden átmenet nélkül elkezd kiselőadást tartani a kutyájáról meg arról, hogy milyen megrázkódtatások érték a reptéren. És hogy a csincsillája hányt, meg hogy a gyermeke épp fogzik. Az óra háromnegyedénél rájön arra, hogy nem a kocsmában - pardon, szalonban van - hiszen egy egyetemista tanár nem alacsonyítaná le magát azzal, hogy ilyen "alantas" helyekre járjon -, és visszatér az óra anyagához. Persze nem onnan folytatja, ahonnan abbahagyta, hanem teljesen máshonnan. Nos, az ilyen tanároknak foglamuk sincs arról, hogy mit mondtak el és mit sem, és sokszor előfordul, hogy dolgozatban azt kérik számon, amit el sem mondtak. Aztán csodálkozik azon, hogy mindenkinek egyes...
    De a legjobb az, aki találomra osztályoz, és meg sem nézi, hogy a diák mit írt. Hálistennek ilyen nincs nálunk, de hallottam róla. Feldobta a dolgozatokat, amik leestek, egyes, amik az aztalon maradtak, ötös. Nem vicc. Főleg olyan helyeken fordul elő ilyen, ahol sokan járnak egy órára, kisebb csoportok esetében ez nem jellemző.
    Egyébként nekem a 4-es volt a kedvencem. :) De az összes annyira jellemző és tipikus...
    Bocsi, kicsit hosszan írtam, de fellelkesültem. :D

    Kellemes ünnepeket!

    Luna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,
      én is valahogy aképpen érzek,mint te. Nincs különösebb bajom a tanárokkal, de az ilyenek mellett nem tudok tanulni. A baj forrása, hogy jelenleg csak ilyen tanárok vesznek körül, de mit mondhatnék. Magyar oktatás.

      Kellemes ünnepeket!
      xoxo Mira

      Törlés
  2. Drága Mira!

    Tegnap éjszaka felnéztem a blogodra és rögtön megnyert magának ez a rövid cikkecske. Egyszerűen fantasztikus a fogalmazásmódod, engem nagyon lekötött, kifejezetten szórakoztatónak találtam a cikket és természetesen ráismertem egy-egy tanártípusra, de a kedvencem, aki hónapokig nem javítja a dolgozatokat, de nekünk olyan is előfordult, hogy elfelejtett bejönni órára :D

    További sok sikert az íráshoz,
    Skyler

    VálaszTörlés
  3. Kedves Skyler!

    Hű, nagyon meglepődtem, amikor kijelezze a gépem, hogy komment jött. Azt hittem volna, mindenki egy konkrét agybajosnak hisz, erre te írtál egy nagyon aranyos kommentet, és, és... Szóval köszönöm. :)

    Neked is sok sok sikert, puszi
    Mira

    VálaszTörlés