2015. október 4.

Az Oscar díj | mesedélután




|Az Oscar díj átadás az egyik legnépszerűbb eseménye az évnek. Az elsőre |1929-ben került sor Hollywood területén - a nyertes filmek között ott volt a Szárnyak, Hetedik mennyország. Pontosabban egy hotelben adták át e díjakat, s rendezvénynek belépője 10 dollár volt (3000 forint körül). Számokban: kevesebb, mint 250 ember, 15 perces esemény. IGEN, 15 PERCES VOLT ÖSSZESEN A DÍJÁTADÓ! Nem furcsa?

AZ OSCAR díj több kategóriára oszlik: ún. legjobb kép, legjobb rendező, legjobb alakítás, legjobb színész. Összesen 18 kategória van, de nem kevészer megesett az is, amikor egy kategóriát több filmnek is kiosztottak. (2014)

Ezek a filmek kapták a legtöbb díjat: BEN HUR (1959), TITANIC (1997) GYŰRŰK URA (2003). Egyes filmek 11 díjat kaptak! (mivel belekötöttetek még az ízlésembe is, jelezném, hogy nekem lehet hogy tetszenek a következő filmek. Sőt, biztosan. Így ha lehet fogadjátok el, hogy szeretem a Papírvárosokat. Igen, az egyik kedvencem. Nem szereted? Ne szeresd. Én a helyedben is ezt teszem.)

r őrültség:

- Dami Jude Dench Oscar díjat nyert a 8 perces alakításáért a Shakespeare in love-ban. (Shakespeare szerelemben)
- 1962-ben, a The Miracle Worker-ben nyújtott szerepléséért Patty Duke nyert egy Oscar díjat. Ami még nem is lenne olyan hajmeresztő, ha NEM EGY MONDATÉRT KAPTA VOLNA...
- Alias Marlo Brando volt az első ember, aki elutasította a díját. hát ez kiakasztó
- Egy díj 34 és fél centiméter magas, és pár darab 4 kilós (tehát hogyha hazafelé tartasz egy Oscar díjjal a kezedben, ha rád támadnak, simán kupán vághatnád a támadót az Oscar díjaddal...)
- Az Oscar díj azért lett Oscar díj, mert Margaret Hirrick azt mondta a díjra, hogy Ez úgy néz ki, mint Oscar nagybácsid!

Kis személyes vélemény, hogyha már Oscar díj. A baj az gyerekek, hogy az Oscar díj az a program, ahova vágyok, és feltétlenül MENNI akarok. Kiskoromban is azon töprengtem, hogy csináljak e egy jó filmet, vagy rugdalózzam át magam a (vagy) 60 őrön... de mivel megjött a kakaóm, inkább hagytam az egészet a fenébe. Viszont ez az ötlet újra visszacseppent az agyamba, így arra fogadom magam, ha felkér engem egy hihetetlen híres filmrendező hogy játsszak egy hihetetlen híresnek bizonyuló filmjében főszereplőként (plusz hogy kapjak érte jó sok pénzt), beleegyeznék.
Így csak jó gondolataim vannak az Oscar díj felől, pártolom a dolgot, és nagyon nagyon boldog vagyok, ha egy kedvesnek bizonyuló színészem kap egy díjat.
Ha meg nem kap, azzal nyugtatom magam, hogy majd jövőre biztos nyer egyet. És ha jövőre sem? Várok tovább.
Ez alatt a mondat alatt láthatjátok a 2015-ös Oscar díj nyerteseket:


























































































k é r d é s e k forrás ask.fm:

- Melyik évi volt a kedvenced? 2013-as. Valahogy az nyerte el csak igazán a tetszésem.
- Szia...? Szia.
- Ki rendezte az Oscart? 1929 rég volt már... És akkor még nem éltem. Így, azt mondanám, hogy egy ember.
- Miért szereted az Oscart? Elég rá egy kép? ->




S Z óval... ÖSSZEGEZLEK

Aki híres, aki jól játszik, akinek van pénze és elegendő ereje, kinek van szép ruhája és jó kapcsolatai, plusz erős esélyei, no meg Hollywoodi VIP kártyája, annak el kell mennie erre a díjátadóra. Ki látta együtt Anna Hathawayt, Meryl Streepet és Johnny Deppet? Senki. Eddig. De az Oscaron minden megeshet... még az is, ami nem.
Az Oscar díj egy metafora, ez a szerepléseidnek a termése (természetesen a sok pénz mellett). Az emberek akkor kapják, ha elegendők arra, hogy... hogy hazavigyék azt az iszonyat súlyos bábut.

AZ OSCAR h i h e t e t l e n ü l jó.
Nézd jövőre te is.


xoxo
Lara










4 megjegyzés:

  1. Kedves Lara!

    Remélem ez az írás nem kerüld majd törlésre, - újra - de muszáj hozzászólnom a "belekötött az ízlésembe"-mondathoz. Én csak rávilágítottam a tényre, hogy a Papírvárosok nem az a kaliberű film, ami egy ilyen jelentős esemenyen megjelenik. Ettől még lehet szeretni, lehet nézni, lehet vele példálózni, de ami előtt ilyeneket írunk, nézzünk utána a méltán (!) híres Oscar-díjas filmeknek is. Nem minősítettem az ízlesedet, remélem ez átjött, csak szerintem még nagyon fiatal vagy, magával ragad az új tinifilm története, szereted a szereplőket, de még rengeteget fog változni a véleményed. Én csak annyit tudok javasolni, hogy nézz meg pár klasszikusnak számító filmet is mindenképpen!

    Remélem nem sértettelek meg, vagy ilyesmi. És remélem ezúttal egy pár soros kommenttel is megszánsz.
    Üdv,
    Hanna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Hanna!

      Szerintem mindenkinek joga van ahhoz, hogy kiválassza, mi tetszik neki. Neked egy komoly film is tetszhet akár, - személyiséged s egyéniségednek megfelelő -, lehet, hogy nekem is. Attól még, hogy nekem a Papírvárosok a kedvenc filmem, lehet, hogy akár a komoly témát is szeretem. Sőt, szeretem is!
      Nem állt szándékomban az előbbi ,,nem-kommentemmel" megsérteni. Egyértelműen nem volt rá válaszom.

      Ui: Mindent összevetve, IGEN, láttam olyan kaliberű filmeket is. Igen, azok is jók. DE IGEN, most éppen a Papírvárosok a kedvencem. Lehet, hogy változni fog még, de a francba is, most még ezt szeretem, és ezt fogadd el! Ha nem akarod elfogadni, sajnálom, ez van, a piros x gomb csak rád vár.

      Lara

      Törlés
    2. Kedves Lara!

      Jaj, nem azzal van bajom, hogy a Papírvárosok a kedvenc filmed, ebbe semmi jogom beleszólni, és nem is lehet egyforma az ízlésünk. Nekem csak az Oscar-díjas megjegyzés szúrt szemet, vagyis hogy a Papírvárosok film egyáltalán nem egy olyan jelentős alkotás, amely (Oscar-) díjat érdemelne. Szerintem ebben megegyezhetünk.

      Érdemes olyan témát választanod, amit ha nem is A-tól Z-ig, de jelentősen ismersz. Úgy érzem (a kijelentéseidet nézve) hogy még nem vagy túl tapasztalt filmek terén.. Ennek ellenére belevágtál a cikk megírásába, ami nagy bátorságra vall. Remélem ezzel a kommentel ösztönöztelek kicsit a jobb felé.

      Üdv, Hanna

      Törlés
    3. Rendben. De szerintem te is tudod, hogy az Oscar több kategóriára oszlik, mindazonáltal biztosan van olyan kategória, amibe a Papírvárosok belefért volna. Nem akarok erről nyilvánosan ódákat zengeni, zárjuk le ezt a vitatémát, a lényeg az, hogy szeretem. Ennyi.
      Amikor azt írtad, tudatlan vagyok az Oscarról, - semmi sértés nélkül - állíthatom, hogy ez nem így van. Számos Oscar díjas filmet láttam már, például a Gravitációt, a Titanic-ot, a Ben Hur-t, meg a Keresztapát is. Becsülöm ám ezeket a filmeket, ne félj :)

      Ui.: A cikk témájából is felkészültem ám, és nem egy kisded, 5 perces munka volt. Sokat jegyzeteltem, írogattam, mire maga a cikk megszületett.

      Sem bántani, sem sérteni nem akartam a fenti szavaimmal. A vitát, ha lehet, le szeretném zárni (lehetőleg harag nélkül), de ha van még mondandód, emailen vagy ask.fm-en írj. Megkérlek, hogy kommentbe már ne nagyon.

      Ölel,
      Lara

      Törlés