2015. október 23.

Tumblr macsó-macsekek ~ oktató


Tumblr generáció
_____________________________


Kezdhetjük azzal, hogy miért és miként írom meg e cikket - nem szép dolog lesz ez tőlem, de mind igaz, és tudom, hogy az igazság fáj -. A tumblr-n tallózgattam az elfásult és az értelmes magyar felhasználók oldalai között. Olyan lapot kerestem, ahol nem folyton olyan idézetekkel találkozok, minthogy ,,a barátom nem akart velem maradni, szóval felvágtam az ereimet". Végül találtam párat, de nagyon is elenyésző számban. Több, mint 40 oldalt végiggörgettem, azonban összesen 3 (!) olyan oldalt találtam, amin intelligens posztokat találtam. 40-ből 3. Nekem mondják, hogy elnéző legyek.
Mindazonáltal ebből a három oldalból egyet megszüntettek utána, szóval kettő maradt. lélegezz be, lélegezz ki.
Engem nem az aggaszt ám, hogy milyen agyament felhasználók szennyezik a Tumblr-t. Dehogy, én is butítom ám a Tumblrt. Engem az bosszant fel, hogy kis 12 éves gyerkőcök teszik ezt!
Gondold el, 12. 2 éve még csak 10 éves volt. A 12 még aligha nevezhető tinédzsernek, de már azért minden fellelhető lapon fent van. Ami még így egyedül nem is nagy baj, hogy ennyi éves. (mivel bár mindenki szidja a mai gyerekeket, van pár értelmes köztük) Hanem inkább az a bibi, hogy - idézem -. ilyen posztokat raknak ki: csa kepzeljetek anyum adott ma egy tok jo telot. orules van. De most halálosan-értelmesen-komolyan. Van az a rohadt telefonja (már ha az tényleg olyan nagyon jó), de nem veszi a fáradtságot, hogy legalább a posztjainál használja azt a kis kedves ékezeteket. Megáll az eszem.
DE PERSZE, én sem vagyok olyannyira hülye, hogy tudjam, vannak még eszes 12 év alattiak, akik a helyesírásuk gyakorlására használják a netet. Nem vagyok rasszista, hogy azt mondjam, a 12 év alattiak. Akad pár blogos barátnőm, aki a 12 év alattiak közé tartozik, de mégis nagyon értelmes/nagyon komoly/nagyon jó blogjai vannak - így nem ítélem el mindegyiket -.
Azokat viszont nagyon, melyek csak a kisebb-nagyobb adottságaik mutogatására használják a Tumblr-t (vagy az Ask.fm-et, a Facebookot, etc.), és még csak nem is 16 évesek. Mondjátok már meg, 13 évesen miért kell mutogatni olyan dolgokat, amik konkrétan nem is léteznek? Talány.
Nos, bátran állíthatom, hogy a már-már felnőttekhez közeledő emberek jó dolgokra használják a Tumblr-t. Sokszor adnak inspiráló idézeteket, néha kitesznek a cicájukkal aranyos, kedves képeket. Párszor bátorítják a társaikat. Hát nem kéne tőlük példát venni inkább? Mi a fenéért kell inkább Dósa Fanny-féle lányokat pártolni? 
Értem én, ha valaki nem annyira konzervatív vagy prűd ám. Ez még teljesen jó lenne. Bizony, kényes kisasszonykának valami megfelel. hurrá  A bukkanó abban van, hogy már valaki úgy írja le magát: konzervatív vagyok és egyszerű, de utána, amit látok kép róla, kacsacsőrt formálva a szájából, alsóneműt viselve mellét kitéve táncol. Lőjetek le.
Van ám egy másik csoport... ami nem jobb ennél. A túldramatizálósok csapata. Ezeknek minden ízük-javuk az, hogy mindenféle jajgatásokat kitegyenek, mintha tényleges bajuk lenne (mert egyébként nem azok.) Kitesznek szétsminkelt-mintha-megverték lila foltos képeket, piros csíkos szintén szétsminkelt mintha-ott-vágta-volna-fel-az-erét képet, de néha elmennek odáig, hogy ok nélkül felvágják a kezüket, hogy kitegyék a Tumblr-ra, hogy akkor most mennyire lehetne sajnálni, hogy ez van vele. Pedig valószínűleg semmi sincs vele. Azt akarja, hogy legyen valami.
Most gondolom mindenki kikapcsolná a gépet, regisztrálna ki mindenhonnan, hogy ilyen kaliberű emberekkel véletlen esetre se találkozhasson, de eloszlatom a kételyeidet. Van sok értelmes ember is a Tumblr-n. Igaz, hogy a 70% ilyesféle, de az utóbbi 30% mégiscsak értelmes, nemde?
Azt a 30% viszont jó megvizsgálni. Sokszor elég okító posztokat tesznek ki, amik hasznosak lehetnek a mindennapokban, így, ha nem másért, legalább ezért jó, ha maradsz a Tumblr községben. (már ha értelmes válaszokat keresel)
Ám, - figyelem, csöpögősen szippantgatós ajánlás következik - szerintem mindenkinek mondhatom, aki 12 éves, és nagyrészben mellét-fenekét-ízeltlábait-hasát mutogatja, inkább... szóval, inkább menjen át a barátnőihez társasjátékozni, pletykázni. Kapcsolja ki a gépét, nyissa ki a teraszajtót, és labdázzon egy kicsit. Feledje el egy kicsit azt, hogy mit művelt. Csinálja azt, ami egy 12 éveshez illő. Ne kóricáljon este tízkor mindenfele. Ne legyen Iphone 17-es francomtudjamilyen szériás telefonja, ha úgy is havi egyszer elhagyja. Feledje már el azt, hogy minden nap váltogatja a partnereit. Élvezze már azt a cseszett életét amit kapott, na! Beszélgessen már egy kicsit a családjával, és ne csak mindenféle posztot nyögdössön ki magából! Ne sminkelje szét az anyja lila szemfestékével a karját, mintha megverték volna, és ne vadgossa az erét, mert csak 1215 feliratkozója van! 
Sokat kérek, nem? Tudom, hogy ez a mai generáció, és tudom azt is, hogy nem kéne annyira felkapni a vizet, de mégis, ilyenkor hol vannak az ilyen embereknek a szülei, hogy leadjanak neki egy pofont? Én elvált szülők gyereke vagyok, és sokszor egyedül vagyok, de mégsem azt fontolgatom, hova menjek bulizni egy szál melltartóban. Tanulok. Írok. Olvasok. Teszek-veszek. 

Szóval, e gyászmise végére, itt van pár értelmes tumblr, meg egy bocsánatkérés. Nem mindenkire szólt ez a cikk, szóval... akinek nem inge, ne vegye magára.
(aki szerint jó tumblr oldala van, átnézegetés után bátran szponzorálom, hátha így tudok segíteni a fiatalok rendbe tételéhez.) Nyugodtan jelezz ez ügyben chaten-emailben-ask.fm-en. Ahol tudsz. :)












7 megjegyzés:

  1. Szia! :)
    Ó, igen, a tumblr sötét bugyrai... Én onnan kb csak képeket mentegetek le, de el tudom képzelni ezek alapján, mi megy ott... Néha csak pislogok, hogy hova fajult a mai generáció. Mondjuk az én generációmat sem kell félteni, azért ne legyünk álszentek, ugyanúgy eljártak tíz éve is bulizni lenge ruhákban 13-14 évesen. Az ilyen konyhabölcsességektől frászt kapok, kíváncsi vagyok, az ilyen emberek mit kezdenének Platónnal meg Heidegerrel. :D Egyébként mi volt az a két igényes tumblr-s oldal? :D Érdekelne. :)

    Luna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, drága Luna!

      Szóval te is jártas vagy ezekben az üdvösségekben. Valószínűleg a figyelem középpontjában akarnak állni, így követelik ki, hogy ténylegesen ők álljanak a reflektorfényben.
      Örülök, hogy írtál!

      Ui: Az utolsó lent említett három oldal volt az. Igazából az egyik így mindig ingadozik, inaktív, aktív, de ezek azok. :)

      Ölel,
      Lara

      Törlés
    2. Jaj, bocsi, figyelmetlen voltam, meg mobilról olvastam, így nem vettem észre az oldalakat. '^^ Benézek hozzájuk. :)

      Törlés
  2. Szervusz!
    Na igen ezzel én is teljesen egyet értek. A cikk nekem nagyon tetszett, mellékesen.
    De szerintem is egy kicsit elfajult ez a mostani generáció- persze tisztelet a kivételnek- magam se értem hogy ilyenkor hol vannak a szülők?
    És persze a Tumblr, ahogy az előttem kommentelő is írta csak képek lementésére használom azt az oldalt. Na de nem fecsegek itt fölöslegesen. Nagyon tetszik az oldal és az a karakteres cikket pedig egyenesen imádtam. Sokat segítettél vele.
    Puszi Oriett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, drága!

      Húha nagyon nagyon köszönöm, hogy tetszenek a cikkek. Igazán örülök, hogy elnyerte tetszésed.
      Na igen. A szülők vagy le vannak foglalva a másik féllel, vagy otthon csak dolgoznak, vagy este érnek haza - szóval nem figyelnek a gyerekeikre.

      Nagyon édes vagy, utólag is köszönöm a kedves szavakat :-)
      Lara

      Törlés
  3. Hali!


    Én is teljesen egyet értek veled,nem tudom,hogy mégis mit képzelnek.Valóban nagyon idegesítőek,de sajnos ellenük nem lehet tenni semmit.Legalábbis mi nem tudunk rajtuk segíteni.Ehhez az anya vagy egy testvér kell,de az is ugyanolyan,mint a gyereke,így természetesen nem foga megszidalmazni,meg egyéb más.Sajnos ez a legnagyobb baj.És az,hogy a szülő lehet nem is tud minderről,hiszen a gyerek csak nem számol be az anyjának,hogy "Így ribanckodtam,meg azt mutogattam,és ennyi,meg annyi lájk jött rá,és egy fiú azt mondta,hogy szép vagyok,és tisztára oda vagyok...!!!" Remélem érzed a valódi hangsúlyt,amit oda behelyettesítettem volna.
    Szóval nagyon egyetértek veled!

    Ölel,Luna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Luna!
      Pontosan, én is így gondolom, de sajnos ez van, ez a mai generáció sajnos.
      Köszönöm, hogy írtál!

      xoxo: Lara

      Törlés